سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستدار سلامتی

هرگاه یکی از شما با برادری در راه خدا برادری کرد، با او معارضه نکند، او را خشمگین نکند و با او مخالفت ننماید . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]

نوشته شده توسط:   آرامش و رهایی  

زندگینامه آیت الله محمد حسن هرسینی کرمانشاهی
سه شنبه 88 اردیبهشت 1  11:16 صبح
محمد حسن حجتی هرسینى کرمانشاهى

آیت الله العظمی محمدحسن هرسینى کرمانشاهى از علماء اعلام و فقهاء کرام معاصر کرمانشاه مى‏باشند. در سال 1315 ق در یک فرسخى هرسین متولد شده و از روز نخست طالب دین و دیانت و علم و شرافت بوده و در خانواده متدین و متعصب و میهمان دوستى تربیت گردیده و خود از کوچکى مقدس و متقى و از هر صغیره و حتى مکروهات فرار و اجتناب نموده به طورى که اهالى محل ایشان عقاید عجیبى در استجابت دعا و تقواى ایشان داشته‏اند وى در سن 17 سالگى در زمان ریاست مرحوم آیت‏اللَّه العظمى میرزا محمدتقى شیرازى به سامرا مشرف و اشتغال به تحصیل ورزیده و پس از انتقال (معظم له) به کربلا ایشان هم عزیمت به کربلا و مورد نظر و مهر مرحوم میرزا قرار گرفته و بواسطه احتیاط از وجوهات کمتر مصرف و غالباً با صوم و صلوة استیجارى اعاشه مى‏نمود تا پس از فوت و رحلت میرزاء به نجف اشرف و از محضر مرحومین آیتین اصفهانى و نائینى و نیز مرحوم آقا ضیاءالدین عراقى استفاده نموده و در سال 1342 ق به ایران مراجعت و در هرسین و کرمانشاه به تبلیغات و خدمات دینى پرداخته و جمعى از علات و علویون آنجا را هدایت و ارشاد و هم مدتى با بهائى‏هاى نراق مبارزه و بعضى از آنها را از انحراف و ارتداد به راه مستقیم در آورده و در سال 1347 قمرى به قم مشرف و از محضر مرحوم آیت‏اللَّه حایرى و آیت‏اللَّه حجت و آقاى خونسارى و آقاى صدر و بعد آیت‏اللَّه العظمى بروجردى استفاده نموده و پس از آن به کرمانشاه مراجعت و در مسجد جامعه کرمانشاه تا حال تحریر اشتغال به اقامه جماعت و ترویج دین و ارشاد و هدایت مردم دارد. خاطره عجیب معظم له از مرحوم آیت‏اللَّه اصفهانى آیت‏اللَّه العظمى حاج شیخ محمدعلى اراکى فرمودند آقاى هرسینى گفتند پس از فوت مرحوم آیت‏اللَّه آقا میرزا محمدتقى شیرازى وضع معیشت بر من استوار شد و چند روزى گرسنه و در مضیقه سخت قرار گرفتم پس به نجف مشرف و در حرم صورت به ضریح مطهر علوى گذارده و اظهار حاجت نمودم. پس از حرم بیرون و در صحن شریف شخصى آمد و مبلغى داد و مدتى گذران کردم و چون تمام شد باز به حضرت امیر (ع) عرض کردم و در صحن شخصى وجهى داد که چند روز مرا کفایت کرد و در بار سوم همین طور تا در مرتبه چهارم که دیگر پولى براى مخارج خود نداشتم مشرف شده و عرض مطلب کردم و چون آمدم از حرم بیرون روم دیدم مرحوم آیت‏اللَّه العظمى اصفهانى که در پشت سر مطهر نشسته تا مرا دید صدا زد خدمتشان رفتم فرمود شیخ محمدحسن هر وقت بى‏پول شدى و مخارجت تمام شد لازم نیست به حضرت امیر علیه‏السلام عرض کنى بیا به من بگو و تأکید کرد و من تعجب کردم که ایشان از کجا متوجه شده که حاجت من چیست. پس از حرم بیرون رفتم و روز بعد حسب‏التأکید ایشان درب منزل آن مرحوم رفتم که اوائل ریاست ایشان بود تا در زدم خود ایشان آمد و درب را باز کرد و فرمود هان بى‏پول شده‏اى بیا داخل و در اندرون منزل رفت و مدت یک ساعت طول کشید که من از آمدن پشیمان و خواستم بروم که دیدم آمد در حالى که غبارآلود است و اول عذرخواهى بسیار نمود و دامن خود را گشود و مبلغ زیادى از دراهم و پولهاى عراقى جلوى من ریخت (که مدتها مرا اداره و تأمین نمود). و فرمود از اینکه دیر کردم مرا ببخش زیرا رفتم دخل و قلک بچه‏هایم را خالى کردم و براى شما آوردم که ضرورت داشت. (نگارنده گوید: بقول آیت‏اللَّه اراکى معلوم مى‏شود که مرحوم سید غیر از پول یومیه بچه‏ها و نوه‏هاى خود پول دیگرى نداشته چون اوائل ریاست و مرجعیت ایشان بوده)

 

پایگاه راسخون


نظرات شما ()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
چشم بیمار
آموزش تصویری زبان عربی
طب سنتی و گیاهی
بانک صوت و فیلم رایگان
آداب آشامیدن در اسلام
حسن روی دلبر
جوانان و فصل طراوت
امثال و حکم زبان عربی
یاران امام زمان (علیه السلام)
قراء و قرائات هفتگانه قرآن
افسوس آخر !
دوست کجاست؟
زندگینامه آیت الله محمد حسن هرسینی کرمانشاهی
طه حسین ادیب بزرگ عرب
روز ترویة (یوم الترویة)

جمعه 103 فروردین 10

کل:   66661   بازدید

امروز:   1   بازدید

دیروز:   9   بازدید

فهرست

[خـانه]

[ RSS ]

[ Atom ]

[شناسنامه]

[پست الکترونیــک]

[ورود به بخش مدیریت]

پیوندهای روزانه

پایگاه آیت الله جوادی آملی [10]
پایگاه نهج البلاغه [23]
پایگاه حوزه [6]
پایگاه آیت الله سیستانی [8]
پایگاه مقام معظم رهبری [6]
پایگاه آیت الله بهجت [10]
پورتال اطلاع رسانی راسخون [11]
[آرشیو(7)]

آشنایی با من

دوستدار سلامتی

لوگوی خودم

دوستدار سلامتی

دسته بندی یادداشتها

313 نفر . 8 ذی الحجة . آداب آب خوردن . آن روزها طه حسین . آیت الله مظاهری . آیت الله هرسینی . ادیب بزرگ عرب . ازغدی . افتخاری . الایام طه حسین . امثال و حکم در زبان عربی و فارسی . ترویه . جستجوی دوست . جوادی آملی . جوانی . حفص از عاصم . حق شناس . خال لب . دوست بگو . دوستیابی . روز ترویه . سخنرانی . ضرب المثل . طراوت زندگی . طه حسین . عمر . قرآن . قراء سبعة . قرائت قرآن . قرائتی . کوتاهی عمر . مداحی جدید . مصباح یزدی . مکارم شیرازی . ملاهادی سبزواری . ناصری . نقویان . نوشیدن در شب و روز . نویسنده بزرگ عرب . ها و هو . هرسین . هرسینی کرمانشاهی . هشتم ذی حجة . هفت قرائت قرآن . یاران امام زمان . یوم الترویة .

اشتراک

 

طراح قالب

www.parsiblog.com