سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دوستدار سلامتی

آنکه راه جوید، دانا شود . [امام علی علیه السلام]

نوشته شده توسط:   آرامش و رهایی  

چشم بیمار
دوشنبه 88 خرداد 4  12:20 عصر

چشم بیمار

 من بخال لبت ای دوست گرفتار شدم

چشم بیمار تو را دیدم و بیمار شدم

 فارغ از خود شدم و کوس انا الحق بزدم  

همچو منصور خریدار سردار شدم

 غم دلدار فکنده است بجانم شرری 

که بجان آمدم و شهره بازار شدم

 در میخانه گشائید برویم شب و روز   

که من از مسجد و از مدرسه بیزار شدم

 جامه زهد و ریا کندم و بر تن کردم   

خرقه پیر خراباتی و هشیار شدم

 واعظ شهر که از پند خود آزارم داد 

از دم رند می آلوده مددکار شدم

 بگذارید که از بتکده یادی بکنم

من که با دست بت میکده بیدار شدم

(دیوان حضرت امام رحمه الله علیه)

 

این شعر را آقا (مقام معظم رهبری) در جواب شعر "چشم بیمار" سروده اند:

 

تو که خود خال لبی از چه گرفتار شدی

تو طبیب همه ای از چه تو بیمار شدی

تو که فارغ شده بودی ز همه کون و مکان    

دار منصور بریدی همه تن دار شدی

عشق معشوق و غم دوست بزد بر تو شرر

ای که در قول و عمل شهره بازار شدی

مسجد و مدرسه را روح و روان بخشیدی  

وه که بر مسجدیان نقطه پرگار شدی

خرقه پیر خراباتی ما سیره توست       

امت از گفته در بار تو هشیار شدی

واعظ شهر همه عمر بزد لاف منی        

دم عیسی مسیح از تو دیدار شدی

یادی از ما بنما ای شده آسوده ز غم

ببریدی ز همه خلق و به خلق یار شدی



  • کلمات کلیدی : خال لب
  • نظرات شما ()


    لیست کل یادداشت های این وبلاگ
    چشم بیمار
    آموزش تصویری زبان عربی
    طب سنتی و گیاهی
    بانک صوت و فیلم رایگان
    آداب آشامیدن در اسلام
    حسن روی دلبر
    جوانان و فصل طراوت
    امثال و حکم زبان عربی
    یاران امام زمان (علیه السلام)
    قراء و قرائات هفتگانه قرآن
    افسوس آخر !
    دوست کجاست؟
    زندگینامه آیت الله محمد حسن هرسینی کرمانشاهی
    طه حسین ادیب بزرگ عرب
    روز ترویة (یوم الترویة)

    پنج شنبه 103 فروردین 9

    کل:   66658   بازدید

    امروز:   7   بازدید

    دیروز:   1   بازدید

    فهرست

    [خـانه]

    [ RSS ]

    [ Atom ]

    [شناسنامه]

    [پست الکترونیــک]

    [ورود به بخش مدیریت]

    پیوندهای روزانه

    پایگاه آیت الله جوادی آملی [10]
    پایگاه نهج البلاغه [23]
    پایگاه حوزه [6]
    پایگاه آیت الله سیستانی [8]
    پایگاه مقام معظم رهبری [6]
    پایگاه آیت الله بهجت [10]
    پورتال اطلاع رسانی راسخون [11]
    [آرشیو(7)]

    آشنایی با من

    دوستدار سلامتی

    لوگوی خودم

    دوستدار سلامتی

    دسته بندی یادداشتها

    313 نفر . 8 ذی الحجة . آداب آب خوردن . آن روزها طه حسین . آیت الله مظاهری . آیت الله هرسینی . ادیب بزرگ عرب . ازغدی . افتخاری . الایام طه حسین . امثال و حکم در زبان عربی و فارسی . ترویه . جستجوی دوست . جوادی آملی . جوانی . حفص از عاصم . حق شناس . خال لب . دوست بگو . دوستیابی . روز ترویه . سخنرانی . ضرب المثل . طراوت زندگی . طه حسین . عمر . قرآن . قراء سبعة . قرائت قرآن . قرائتی . کوتاهی عمر . مداحی جدید . مصباح یزدی . مکارم شیرازی . ملاهادی سبزواری . ناصری . نقویان . نوشیدن در شب و روز . نویسنده بزرگ عرب . ها و هو . هرسین . هرسینی کرمانشاهی . هشتم ذی حجة . هفت قرائت قرآن . یاران امام زمان . یوم الترویة .

    اشتراک

     

    طراح قالب

    www.parsiblog.com